2017. január 3.

Sokzöldséges paella

Yotam Ottolenghi inspirálta remek étel, ami így a karácsonyi, szilveszteri eszem-iszom után különösen jól esik. Ráadásul a hozzávalókat szabadon variálhatjuk (a recept nem kotta ☺ mint tudjuk). Háromféle szines paprikából fél-fél darab, kevés borsó, mazsola. lilahagyma..... minél szinesebb, annál jobb !




Hozzávalók (2 adag)

150 ml kerek szemű rizs (mérőpohárral kimérve)
1 gerezd fokhagyma
1 kisebb lilahagyma
1 dl száraz fehérbor
750 ml zöldségleves alaplé vagy paella fűszerből készített alaplé
piros, sárga, zöld kaliforniai paprikák hosszában felcsíkozva (kb ½ - ½ darab)
½ marék zöldborsó
½ marék mazsola
citromszelet, vagy ha van, sóban eltett citromszelet
1 babérlevél
sáfrány vagy kurkuma
rózsabors
kevés őrölt fahéj
chili (ízlés szerint)
frissen őrölt feketebors
petrezselyemzöld


Olivaolajon éppen csak megfuttattam a hagymákat, majd rádobtam a hosszú csíkokra szeletelt paprikákat. (Aki hozzám hasonlóan nem bírja a héját, ezeket zöldség hámozóval remekül meg lehet hámozni, mert elég vastag a húsuk). Kicsit pirítottam majd ment bele a borsó, a rizs és a bor. Eddig rizottóhoz hasonló, mostantól azonban elkanyarodunk. Az alaplevet, amit felforraltam külön edényben, egyszerre ráöntöttem, egyszer kétszer elkevertem és hagytam forrni. A fűszereket, babérlevelet is ekkor tettem bele.  


Fedő nélkül szigorúan és keverni sem szabad. A rizs a folyadék egy részét felveszi, a többi elpárolog. Amikor már kevés lé volt rajta, a mazsolát és a sós citrom szeletet is beletettem. Még pár percig főtt, végül elzártam a gázt, megszórtam a lilahagyma másik felével, amit vékonyra szeleteltem. Szórtam rá még rózsaborsot, petrezselymet és most fedtem le egy fedővel és még konyharuhát is terítettem rá. 10 percig így pihent és lehetett is enni.

Végül a forrásmű, ami alapján készült. Mint oly sokszor, most is a látvány alapján 😏 


További pella receptjeim itt találhatók


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése