2017. január 31.

Narancsos kacsacombok a sütőből

minden földi jóval egy sütőzacskóban összezárva. Két szép fiatal kacsa combika várt felhasználásra.... és megint valami nagyon szines, nagyon ízes valamire vágytam. A sütőzacskós módszer már többször bizonyított, a gyümölcsös aromás ízvilág pedig nagy kedvencem. Meg egy kicsit a tél szürkeségét is meg kell már törni valami édes, meleg, illatos lakomával.


Hozzávalók:

2 db fiatal pecsenye kacsacomb
1 kisebb narancs
½ Meyer citrom (vagy a másik fajta)
1 fej lilahagyma
szegfűszeg
2 – 3 nagyobb gerezd fokhagyma
8-10 db magozott aszalt szilva
1 db csillagánizs
1 db fahéjrúd
chilipehely
frissen őrölt tarkabors
kakukkfű

A kacsacombokon a „bokánál” körbevágtam a bőrt, a többi részen bevagdostam késsel. Sót, kakukkfüvet, borsot elkevertem és alaposan bedörzsöltem vele a combokat néhány órával a sütés előtt.


Amikor eleget pávolódtak már a combok, egy nagy méretű sütőzacskót kerek serpenyőbe tettem és elkezdtem belepakolni először a negyedelt citrusokat, a félbevágott, szegfűszeggel megtűzdelt lilahagymát, a fokhagyma gerezdeket, aszalt szilvát. Ezek tetejére helyeztem a combokat, végül megszórtam egy kevés chilipehellyel. A fahéj és a csillagánizs került a legtetetejére.


A zacskót lezártam, hústűvel lyukakat szúrtam rá és 200ºC fokra betettem a sütőbe 1 órára (alsó-felső állásban). A vége felé már látszott, hogy a kacsacombok szépen megpárolódtak, már kezdtek kicsit pirulni is.


Ekkor kivettem a serpenyőt a sütőből, óvatosan lefejtettem a sütőzacskó felső részét és csak felső állásban visszatettem pirulni. Időnként a finom zsűvel meglocsoltam mindent. Addig pirítottam így, amíg a szép színt el nem érte. (max. 10 perc lehetett).
Főtt lila burgonyával tálaltam, de rizzsel is nagyon jó lehet. Az összes íz egyesült, leírhatatlanul finom lett.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése