2016. június 23.

Pásztortarhonya batátával

Ez is egy olyan étel, amit gyerekként sokszor ettem. Egyszerű és ízletes, ráadásul egy kicsit meg is variáltam, mert miért ne? Ha már itthon megtaláltam a korábban megvett batátát.....  mellé pedig az idén immár harmadik adag kovászos uborka...


Hozzávalók:

2-3 db burgonya
1 nagyobb édesburgonya (batáta)
1 kicsi salotta hagyma finomra vágva
½ szál parasztkolbász (csípős)
½ zöldpaprika
1 teáskanál sűrített paradicsom
1 gerezd fokhagyma
pirospaprika
füstölt pirospaprika (pimento)
kömény
100 ml tarhonya (mérőpohárral mértem ki)


Először megpirítottam a kolbász karikákat, majd ki is vettem őket az edényből és félretettem. A kiengedett zsírt (ebben nem sok volt)  olivaolajjal kiegészítettem és a hagymákat megfuttattam rajta. A felkockázott krumplit és batátát rádobtam, kicsit pirítottam, majd a kevés vízzel elkevert sűrített paradicsomot is hozzáadtam, rászórtam a köményt és a pirospaprikákat is. Felengedtem 3 – 3,5 dl vízzel, majd a tarhonyát is beleszórtam. Sóztam, hagytam felforrni, majd fedő alatt kis lángon készre főztem. A zöldpaprikát csak nagy darabokban a tetejére tettem, hogy később ki lehessen venni.  Amikor már majdnem az összes levet felszívta, akkor visszatettem bele a kolbászkarikákat.

Kovászos uborkával igazi nyári eledel volt. A batáta édessége jól ment a kolbász csípősségéhez.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése