2016. március 21.

Spenótos túrós rétes

Egy kicsit görög (szpanakopita) és egy kicsit olasz (malfatti) egyébként meg magyar is a túró miatt. Egyveleg, vagy a hogy elegánsabb körökben nevezik: fúziós.


Hozzávalók:

1 tekercs friss leveles tészta (270 gr) vagy persze a fagyasztott változat
25 dkg tehéntúró
10 dkg ricotta
1 egész tojás
2-3 dkg reszelt Grana Padano
20 dkg leveles spenót
fokhagyma
szerecsendió
frissen őrölt fekete bors
+1 tojás a kenéshez


Nagyon egyszerűen csak összekevertem a töltelék hozzávalóit. A spenótot 1-2 percig forraltam, leszűrtem, majd éppen csak hogy összedaraboltam. Az a jó, ha látszanak a levelek.

A leveles tésztát a sütőpapírral együtt kihajtottam, elsimítottam és egy téglalap formában a közepére halmoztam a tölteléket. A téglalap rövidebb felénél kicsit visszahajtottam, a hosszabbik oldalak mentén pedig derelyevágóval ferdén bevagdostam a tésztát. Ezeket aztán felváltva jobbról és balról felhajtottam,(mint mikor a cipőfűzőt fűzzük), így lett a töltelék teteje beborítva (lásd a fotón). Felvert tojással megkentem végül minden oldalát és előmelegített sütőbe toltam.


180ºCon 35-40 percig sütöttem, amikorra a teteje is szépen megpirult és a tészta alja is rendesen átsült.

Kicsi pihentetés után lehetett szeletelni. Frissen, langyosan a legjobb ☺


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése