2015. május 3.

Tejfölös karalábéleves

Igaz, hogy szinte egész évben kapható már a finom zöld gyenge karalábé, azért valahogy mégis a tavaszhoz kötődik nekem igazán. Talán azért, mert akkor kezd életre kelni a piac, ott a sok friss üde zöld salátaféleség, a sárgarépa, retek, hagyma.
Tejfölösen igazán finom leves lett belőle.


Hozzávalók:

1 karalábé
2 kicsi sárgarépa
vöröshagymakrém
fokhagyma vékonyra felszeletelve
zöldség alaplé (leveskockából)
tejföl + 1 kávéskanál liszt a habaráshoz
friss és szárított snidling
betétként egy maréknyi apró durumtészta
frissen őrölt szines bors


Nagyon egyszerűen készül, mint bármely zöldségleves. Kevés olajon megfuttattam a hagymakrémet, hozzátettem a felszeletelt fokhagymát és pár perc keverés után már ment is bele a felszeletelt sárgarépa és a hasábokra vágott karalábé. Kicsit átkevertem, majd a zöldség alaplével felöntöttem. Sóval, borssal és szárított snidlinggel fűszereztem.

Hamar előfőttek a zöldségek,  ekkor az apró tésztát is beletettem és 5-6 perc alatt készre főztem. A lisztből elkészítettem a habarást néhány evőkanál tejföl segítségével, amit aztán óvatosan a levesbe eresztettem folyamatos keverés mellett. Pár percig forraltam, végül a felaprított friss snidlinget a tetejére szórta, elzártam a gázt és letakartam egy fedővel. Kis pihentetés után lehetett is tálalni.

3 megjegyzés:

  1. Ez pont olyan, mint amit gyermekkoromban ettem. Mi tészta helyett rizst főztünk bele.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Úgy sem lehet rossz, de tényleg rémlik valami, azt hiszem ettem én is olyat.

      Törlés