2015. január 28.

Meyer citromos spaghettini

Nincs is jobb annál, amikor a Meyer citrom, ami önmagában is olyan napsugaras, találkozik egy igazi olasz „pasta”-val..... A citromos - petrezselymes - parmezános ízkavalkád egyszerűen zseniális.


Hozzávalók:

25 dkg spaghettini (No. 3-as jelű vékony spagetti)
½ Meyer citrom leve
½ citrom reszelt héja 
frissen őrölt fekete bors
1 – 2 gerezd fokhagyma
friss durvára vágott petrezselyem
reszelt Grana Padano sajt
oliva olaj

extraként:
kevés fekete mustármag szárazon megpirítva
késhegynyi kurkuma

Már reggel egy kis üvegbe kiöntöttem a körülbelül szükséges oliva olajat és reszeltem bele citromhéjat, őröltem bele egy kevés fekete borsot. Lezártam és időnként megráztam.  1 óra múlva már jó illata volt, a citromhéj kiadta az aromáját.

A sajtot nagyon finomra reszeltem, a petrezselymet is feldaraboltam. A sütőt begyújtottam annyira, hogy egy nagy tálat be tudjak tenni átmelegedni.
Gyorsan kell mindent csinálni, másként nem megy, csak ha rendesen előkészülünk.

A tésztát sós lobogó vízben odatettem főni. Közben a mustármagot száraz lábasban megpirítottam – fedő kell a végén, mert kiugrálnak az edényből. A citromhéjas olajból öntöttem rá egy keveset és beletettem a nagy darabokra vágott fokhagymát. Sóztam, kicsit kevergettem, majd már vettem is ki a fokhagymát. 1 – 2  evőkanál tészta főzővízzel felöntöttem.


A tésztát az előírt ideig al dentére főztem, leszűrtem és az olajra borítottam. Jól átforgattam, majd az előmelegített tálba borítottam. A kis üvegbe beleöntöttem a Meyer citrom levét, lezártam és alaposan összeráztam. Az olajjal együtt egy áttetsző, kissé besűrűsödött keveréket kaptam, amit azonnal a tésztára öntöttem és jól elkevertem vele. Rászórtam a petrezselymet is,  újabb keverés, pontosabban csak emelgettem – forgattam a csipesszel.


Tányérba átszedtem és megszórtam a Grana Padanoval.
Nagyon vissza kellett fogni magamat, hogy ne faljam fel az egészet ☺ Könnyű, finom, nyarat idéző... mi kell még? Ez számomra az az étel volt, amit semmire nem cserélnék el.


2 megjegyzés:

  1. Ezt biztos, hogy megcsinálom. Már mentem is a kedvenceim közé.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Most a legjobb talán, jó sok friss petrussal, igazi kánulára való fogás.

      Törlés